Początek pandemii w 2020 roku był prawdziwą próbą przetrwania dla biznesów gastronomicznych w naszym kraju. Nowe lokale praktycznie nie miały szans na rozwój, a nawet niektóre renomowane restauracje musiały zawinąć interes. Dziś nie jest już tak ciężko, ale przemysł gastro zawsze był branżą mocno konkurencyjną, z wysokim progiem wejścia i ciężkim wyzwaniem w kontekście utrzymania się na rynku
W artykule, który czytasz, przedstawimy kilka sposobów na wspomaganie waszych ulubionych, lokalnych lokali gastronomicznych przed upadkiem. Pierwszym — i najbardziej oczywistym — jest kupowanie jedzenia w lokalu. Czego potrzebują restauracje? Klientów. Oczywiście nie namawiamy, żebyście sami generowali w restauracji taki obrót, żeby ją utrzymać, ale warto raz na jakiś czas zamówić coś z ulubionego lokalu.
Dobrym zwyczajem jest też polecanie. Rzecz oczywista, ale często o niej zapominamy, szczególnie w internecie. Większa szansa na komentarz lub ocenę w internecie zdecydowanie jest od użytkownika, któremu coś się nie spodobało. Prosty przykład — ktoś zamawia pizzę. Pizza przyszła zgodnie z zamówieniem, ciepła, świeża. I co? No i nic, pizza zjedzona, klient zadowolony i koniec tematu, może kiedyś wróci. Załóżmy jednak, że pizza przyszła niezgodna z zamówieniem, a kurierowi zeszło dłużej, niż pierwotnie było zakładane. Głodny, niezadowolony klient jest bardziej podatny na napisanie negatywnej opinii. Nie zapominajmy więc o opiniach wtedy, kiedy jesteśmy zadowoleni z zamówienia. Zwyczajne polecanie miejsca znajomym lub zabranie ich do tego miejsca na obiad również jest dobrym sposobem na wspomaganie waszego ulubionego lokalu.
Uważamy, że dobrą praktyką w przypadku chęci pomocy lokalnemu gastro jest też oferowanie pomocy w sprawach, na których się znasz. Zauważyłeś, że kiepsko radzą sobie w internecie? Być może znasz się na promocji internetowej lub znasz kogoś, kto mógłby pomóc. Zauważyłeś, że zmienili skład lub składniki w niektórych daniach? Zapytaj, może okaże się, że znasz lepszego dostawcę tych składników. Przykłady mogą być różne, ale cel jest wspólny. Chcesz pomóc i widzisz, że jesteś w stanie to zrobić? Porozmawiaj z ludźmi i zaoferuj — na pewno to docenią.