WSZYSTKO O ZDROWYM ODŻYWIANIU – RADY DIETETYKA

DSC_0178
Coraz częściej słyszymy o zdrowej żywności, cheat mealach, byciu fit.  Instagram zalewa nas falą apetycznie wyglądających dietetycznych posiłków. Nasiona chia, jagody goji, ksylitol – słyszymy o tym na każdym kroku.
Jak właściwie zmienić swoje nawyki żywieniowe, na co zwrócić szczególną uwagę i czy cheat meal jest dla nas dobry? O odpowiedź na te pytania poprosiłam dietetyka.
JAKIE PRODUKTY NALEŻY WYELIMINOWAĆ Z DIETY?
  • słodkie napoje gazowane i soki
  • fast food
  • produkty przetworzone (parówki, konserwy, gotowe dania)
  • alkohol
Powinno się także unikać jedzenia owoców w godzinach wieczornych.
CHEAT MEAL
Według dietetyka wszystko zależy od naszego charakteru i podejścia do tematu. Jeśli mamy konkretny cel i marzymy o szczególnym osiągnięciu (np. utrata kilogramów) to o takim posiłku w postaci pizzy lub słodyczy raz w tygodniu nie ma mowy. Jeżeli jednak chcemy wprowadzić zmiany na stałe to nie możemy dać się zwariować. Ważne jest abyśmy mieli w ciągu dnia odpowiednio zbilansowane wartości energetyczne i przy tym uprawiali sport. Wtedy cheat meal jest nawet wskazany. Uzupełnia glikogen, a przede wszystkim poprawia nasze samopoczucie. Wysokokaloryczny posiłek zwiększa również nasz metabolizm i nadaje motywacji do dalszego działania.
PROBLEM WODY W ORGANIZMIE
Wiele z nas ma z tym problem. Szczególnie podczas upałów. Mnie najczęściej puchną palce i stopy. Nie znoszę tego! Jak sobie z tym radzić?
Chociaż może dziwnie to brzmi, nadmiaru wody w organizmie pozbywamy się przede wszystkim dostarczając ją regularnie od zewnątrz. 2 litry wody dziennie to minimum! Jednak to nie wszystko:
  • Jedz zdrowo! Nie zapominaj o warzywach, a także produktach zbożowych posiadających mnóstwo błonnika, który oczyszcza nasz organizm i reguluje gospodarkę wodną.
  • Chociaż 4 razy w tygodniu wykonuj wysiłek fizyczny.
  • Ogranicz sól!
  • Jedz regularnie! 5 posiłków dziennie to podstawa.

A jak Wy podchodzicie do tematu zdrowego odżywiania i bycia fit?

WSZYSTKO O ZDROWYM ODŻYWIANIU – RADY DIETETYKA

MAŁY RAJ – GDYNIA ORŁOWO

WSZYSTKO O ZDROWYM ODŻYWIANIU – RADY DIETETYKA

3 POMYSŁY NA NIEDZIELNE ŚNIADANIE

Nowszy post

There is one comment

  1. AniaW

    Wszystko to chyba wiemy ale trudniej wprowadzić w źycie😡ilu z nas zaczyna od poniedziałku? 😯Żeby było zdrowo musi być onstans a o to trudniej… aniaW

Zostaw komentarz